نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





 

20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید

 

1) برای این که ثابت کنید که شما تجارتتان را جدی گرفته اید.

وقتی که شما برای خودتان یک بیزینس پلن رسمی داشته باشید؛ می توانید به تمام افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شما در ارتباط می باشد ثابت کنید که حقیقات می خواهید کاری جدی انجام دهید و می خواهید برای خودتان یک تجارت ایجاد کنید. وقتی که شما به عنوان یک شرکت برای خودتان بیزینس پلن داشته باشید، می توانید به تمام آنها ثابت کنید که دارید حقیقتا کار انجام می دهید و بنابراین این افراد هم به شما اعتماد می کنند و سعی می کنند تا به شما کمک کنند.

2) برای این که برای کارهایی که در آینده می خواهید انجام دهید هدف گذاری کنید.

بیزینس پلن شما باید به گونه ای باشد که به صورت کاملا واضح هدف طولانی مدتی را که شما می خواهید در مسیر طولانی کار به آن برسید را برای شما مشخص کند. شما باید با استفاده از این بیزینس پلن به عنوان یک ابزار، بتوانید کاری کنید که مشخص شود که می خواهید چکار کنید. در صورتی که شرکتی بیزینس پلن نداشته باشد؛ نمی تواند به درستی اهداف طولانی مدت خودش را مشخص کند

3) برای این که رقبای خودتان را بهتر بشناسید.

داشتن یک بیزینس پلن شما را وادار می کند که شرایط بازار را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و وضعیت رقیبان خودتان را به خوبی بشناسید. تمام شرکت هایی که در زمینه هر صنعتی فعالیت می کنند، برای خودشان رقبایی دارند که این رقبا به فرم رقبای مستقیم و یا رقبای غیرمستقیم ممکن است وجود داشته باشند. بنابراین خیلی مهم است که شما همه این رقبای خودتان را بشناسید که بیزینس پلن  چنین امکانی را برای شما فراهم می کند و شما می توانید اطلاعات مربوط به آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

4) برای این که مشتریان خودتان را بهتر بشناسید.

در صورتی که شما یک بیزینس پلن داشته باشید؛ این بیزینس پلن به شما کمک می کند تا درک بهتری نسبت به مشتریانتان هم داشته باشید. شما با استفاده از بیزینس پلن بررسی می کنید که چرا آنها خرید می کنند؟ چرا خرید نمی کنند؟ چه زمانی خرید می کنند؟ چه زمانی خرید نمی کنند؟ و غیره. داشتن یک بیزینس پلن شما را وادار می کند تا یک تحلیل و بررسی مستقیم و دقیقی از مشتریانتان داشته باشید که این موضوع در راه موفق شدن تجارت شما کمک فراوان می کند.

5) برای این که بسیاری از طرح هایی که در گذشته در ذهنتان داشته اید را مورد تحلیل قرار دهید

داشتن یک بیزینس پلن موفق به شما کمک می کند تا تمام طرح هایی  که در گذشته برای خودتان داشته اید و فکر می کردید که ممکن است این طرح ها به موفقیت برسند را بررسی کنید و سعی کنید تا آنها را بنویسید و بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد این بیزینس پلن ها را بررسی کنید. این کار این امکان را به شما می دهد که اعتبار این طرح ها را به راحتی بررسی کنید.

6) برای این که موقعیت کلی خودتان را بسنجید

با استفاده از بیزینس پلن شما می توانید موقعیت کلی خودتان را مورد سنجش قرار دهید. شما می توانید بررسی کنید که موقعیتتان به چه شکلی است؟ چه کارهایی را می توانید با توجه به موقعیتی که در آن هستید انجام دهید؟ آیا می توانید با توجه به موقعیت و ویژگی هایی که دارید، کارهایی انجام دهید که برای شما خیلی سودمند باشد؟ آیا می توانید از موقعیت خود استفاده کنید برای این که میزان درآمدتان را بیشتر و بیشتر کنید؟ و سوالاتی از این قبیل.

7) برای این که "مدل درآمدی" خودتان را به صورت دقیق ثبت کنید.

در صورتی که شرکت شما برای خودش یک بیزینس پلن داشته باشد؛ شما می توانید با استفاده از این بیزینس پلن بررسی کنید که دقیقا به چه شیوه ای تجارت شما می تواند پول درآورد. به این کار، ایجاد کردن یک مدل درآمدی گفته می شود. این موضوع برای شما خیلی مهم است چون به شما کمک می کند تا شیوه هایی را برای داشتن یک درآمد مناسب برای خودتان ایجاد کنید (با توجه به اطلاعاتی که درباره مدل درآمدی شرکت بدست آورده اید؛ انجام این کار آسان می شود!)

8) برای این که نیازهای مالی شرکت را تعیین کنید

با استفاده از بیزینس پلن شما می توانید بررسی کنید که شرکت شما چه نیازهایی از نظر مالی دارد. می توانید بررسی کنید که تا چه اندازه نیاز است که سرمایه شرکت را افزایش دهید؟ یکی از دلایلی که شما بیزینس پلن را تولید می کنید این است که به شما کمک کند تا تعیین کنید که دقیقا به چه میزان سرمایه برای رونق بخشیدن به تجارتتان نیاز دارید. بنابراین بیزینس پلن به شما این امکان را می دهد که درک درستی از نیازهای سرمایه ای تجارتتان پیدا کنید.

9) برای این که سرمایه گذاران را به خود جلب کنید

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم داشتن یک بیزینس پلن این است که شما با استفاده از آن می توانید به سرمایه گذارانی که به صورت بالقوه این امکان را دارند که بر سر پروژه هایی که شما می خواهید انجام دهید سرمایه گذاری کنند این امکان را بدهید که بدانند که مزیت هایی که سرمایه گذاری کردن بر سر پروژه های شما دارد چیست و بنابراین سعی کنند تا بر سر پروژه های شما سرمایه گذاری کنند. وقتی آنها استراتژی اصلی تجارت شما را بدانند و سودهایی که ممکن است با سرمایه گذاری کردن بر سر کار شما عایدشان شود را درک کنند؛ شانس این که بر روی کارهای شما سرمایه گذاری کنند بیشتر می شود

10) برای این که ریسک انجام پروژه های بی فایده را کاهش دهید

وقتی که شما برای خودتان یک بیزینس پلن خواهید داشته باشید تمام پیامدهای روش های مختلف انجام پروژه های مختلف را مورد بررسی قرار می دهید و بنابراین وقتی که شرکتتان یک بیزینس پلن برای خودش داشته باشد امکان این که نسبت به انجام پروژه هایی که برایتان سودمند نمی باشد اقدام کنید کمتر می شود.

11) برای این که بیزینس پلن شما را وادار می کند که درباره بازار تحقیق کنید و بازار را بشناسید

در صورتی که شما بخواهید برای شرکتتان یک بیزینس پلن داشته باشید؛ مجبور می شوید که تمام موقعیت های بازار را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که مشکلات مهم موجود در بازار مربوط به صنعتی که تجارت شما در آن صنعت قرار دارد چیست و چگونه می توان این مشکل را حل کرد. بنابراین داشتن یک بیزینس پلن به شما این امکان را می دهد که درک بهتر و عمیق تری را نسبت به بازار داشته باشید.

12) برای این که کارکنان را به خود جلب کنید

یکی دیگر از کاربردهایی که بیزینس پلن تجاری برای شما دارد این است که شما می توانید با استفاده از بیزینس پلن کارکنان را به کار خودتان علاقه مندتر کنید. در صورتی که شما برای شرکتتان یک بیزینس پلن مناسب و باکیفیت داشته باشید؛ این موقعیت را خواهید داشت که کارکنان را به خودتان جلب کنید و کاری کنید که آنها هم نسبت به شما احساس بهتری داشته باشند و حتی احساس کنند که دارند حقیقتا به شما کمک می کنند.

13) برای این که انرژی تان را بر روی کارهایی که لازم است متمرکز کنید

داشتن یک بیزینس پلن باعث می شود که شما بدانید که برای این که تجارتتان به موفقیت برسد باید بر روی کدام بخش ها تمرکز کنید و انرژی تان را بر روی کدام قسمت ها متمرکز کنید. در صورتی که شما به عنوان یک شرکت برای خودتان بیزینس پلن نداشته باشید؛ نمی دانید که باید بر روی کدام پروژه ها سرمایه گذاری کنید بنابراین کارتان با مشکل مواجه می شود اما در صورتی که بدانید که باید بر روی چه کارهایی تمرکز کنید؛ از اتلاف وقت و انرژیتان جلوگیری می شود.

14) برای این که توجه شرکت های دیگر را به خودتان جلب کنید تا آنها هم با شما همکاری داشته باشند

یکی دیگر از مزیت های داشتن بیزینس پلن این است که به شما کمک می کند تا یک جلوه مناسب و خوبی از خودتان به دیگر شرکت ها نشان دهید. این کار منجر می شود که یک دوستی و نزدیکی میان شما و این شرکت ها ایجاد شود که ممکن است حتی منجر به این شود که آنها حاضر شوند که با شما همکاری هایی هم داشته باشند و به عنوان مثال از نظر مالی شما را حمایت کنند و به شما پول قرض دهند و غیره.

15) برای این که نقش شرکتتان را در بازار مربوط به صنعتی که در آن کار می کنید را بدانید

یکی دیگر از مزیت هایی که استفاده از بیزینس پلن برای شرکت شما دارد این است که بیزینس پلن به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که شرکتتان چه نقشی در کل صنعتی که مرتبط با کار شما می باشد دارد. شما با استفاده از بیزینس پلن می توانید به خوبی موقعیت خود را در بازار تعریف کنید و درک درستی از جایگاهی که شرکتتان در صنعتتان دارد داشته باشید.

16) برای این که میزان موفقیت شرکتتان را در صنعت مورد نظر بسنجید

وقتی که یک شرکتی برای خودش یک بیزینس پلن مناسب داشته باشد؛ می تواند به راحتی با استفاده از تجزیه و تحلیل کردن نتیجه هایی که از بررسی های همراه با آمار و ارقام بدست آمده است؛ میزان موفقیت شرکتش را نسبت به شرکت های دیگر که به عنوان شرکت های رقیب کار می کنند بسنجد. بنابراین بیزینس پلن به شما کمک می کند تا موقعیت خودتان را با استفاده از تحلیل های آمار و ارقامی بسنجید و بررسی کنید که برای این که موقعیت خود را بهتر کنید چه کارهایی باید انجام دهید.

17) برای این که موقعیت تجارت خودتان را بر اساس تغییر موقعیت بازار، تغییر دهید

وقتی که شما یک بیزینس پلن مناسب دارید؛ می توانید به راحتی بررسی کنید که موقعیت شما در بازار چگونه است. این بررسی ها با استفاده از آمار و ارقام  و داده های دقیق در این رابطه انجام می گیرند. سپس شما می توانید درک کنید که در صورتیکه که به نحوی موقعیت بازار تغییر کرد؛ شما باید چکار کنید تا برای این که با شرایط جدید خودتان را تطبیق دهید؛ استراتژی های خودتان را عوض کنید.

18) برای این که نقشه ها و طرح های بازاریابی خودتان را مکتوب کنید

یکی دیگر از مزیت هایی که داشتن بیزینس پلن برای شما دارد این است که به شما کمک می کند تا طرح هایی را که برای بازاریابی دارید را به صورت مکتوب برای خودتان بنویسید. شما باید بررسی کنید که بودجه تبلیغاتی شما چقدر است؟ آیا می توانید این بودجه تبلیغاتی را برای خودتان بیشتر کنید؟ قرار است بازاریابی را به چه شیوه ای انجام دهید؟ قرار است به طور کلی چقدر پول برای بازاریابی بگذارید؟ یک بیزینس پلنی که باکیفیت تهیه شده باشد می تواند برای شما به تمام این سوالات پاسخ دهد.

19) برای این که نیازهای کارکنان شرکتتان را درک کنید

یکی دیگر از خوبی هایی که استفاده کردن از بیزینس پلن برای شرکت شما دارد این است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا نیازهایی را که کارکنانتان دارند را درک کنید. شما وقتی که بیزینس پلن خودتان را کامل کردید؛ می توانید با خواندن آن متوجه تمام نیازهایی که کارکنانتان دارند بشوید و می توانید به آنها کمک کنید تا این نیازهای خودشان را برآورده کنند. بنابراین داشتن یک بیزینس پلن در تعیین نیازهای کارکنان شرکت هم موثر است.

20) برای این که موقعیت های جدید را کشف کنید

یکی دیگر از مزیت های بیزینس پلن این است که شما با استفاده از آن می توانید موقعیت های جدیدی که هرگز قبلا نمی دانستید این موقعیت ها وجود داشته اند را کشف کنید. وقتی که یک بیزینس پلن باکیفیت برای شرکتتان ایجاد می کنید؛ این بیزینس پلن به شما این امکان را می دهد که بررسی کنید که برای این که شرکتتان به موفقیت برسد نیاز است تا چه ایده های جدیدی را برای خودتان ایجاد کنید و چه کارهایی کنید که پروژه های منحصر به فرد و موفقی داشته باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک